Sóweczka
Cietrzew
Bielik
Łabędź niemy
Żołna
Facebook

Ptasi Telefon, nasz projekt w budżecie partycypacyjnym

„Ptasi telefon” dla warszawskich ptaków.

Warszawiacy pomóżcie ptakom. Zagłosujcie na nasz projekt do budżetu partycypacyjnego stolicy.

Co robią Warszawiacy, gdy znajdą rannego ptaka lub porzucone pisklę ? Zwykle dzwonią do nas – do Ptasiego Azylu. I czynią słusznie! Kochamy ptaki i uwielbiamy się nimi zajmować . Niestety nie zawsze możemy odebrać telefon, szczególnie kiedy trwa sezon lęgowy i mamy „ręce pełne roboty” – wychowujemy setki ptasich dzieci czy pomagamy rannym ptakom… Wiele osób potrzebuje informacji natychmiast i liczy że u nas ja otrzyma. W pełni zdajemy sobie z tego sprawę, stąd pomysł na Ptasi Telefon.

Telefonów jest coraz więcej. I wszystkie ważne. Bywa, że odbieramy ponad 50 telefonów dziennie, aż strach pomyśleć ile osób w tym czasie nie mogło się do nas dodzwonić… Mimo najlepszych chęci po prostu nie dajemy rady na wszystkie odpowiadać, bo  jednocześnie trzeba np. nakarmić kilkadziesiąt ptaków. One nie poczekają, nie zrozumieją.

Tak być nie może!  Nie chcemy już wybierać pomiędzy telefonem od zatroskanych ludzi, którzy znaleźli rannego ptaka, a głodną sikorką lub tupiącym ze złości lelkiem, który nie dostał jeszcze swojego jedzenia. Chcemy móc pomagać i jednym i drugim! Dlatego złożyliśmy do budżetu partycypacyjnego projekt automatycznego systemu informacji o pomocy dzikim ptakom na terenie Warszawy. 

 

Jak ma działać „Ptasi telefon”?

Tak jak systemy informacyjne w różnych ważnych instytucjach. Bo przecież ptaki są ważne. One tu były i powinny zostać. Jakby wyglądała Warszawa bez ptaków?

„Ptasi telefon” będzie  dostępny przez całą dobę, zawsze będzie można się dodzwonić. Całodobowy, automatyczny system informacji telefonicznej będzie się składał z krótkich komunikatów głosowych, pogrupowanych w panele tematyczne które zmieniać się będą w zależności od pory roku, a dostęp do poszczególnych nagrań możliwy będzie poprzez wybieranie tonowe. Zakres tematyczny komunikatów i sposób przekazywania informacji zostanie oparty na wieloletnim doświadczeniu ośrodka i obejmie najczęściej zadawane pytania.  Jednocześnie dodzwoni się do nas nawet kilkanaście osób!

Całodobowy tryb pracy umożliwi uzyskiwanie podstawowych informacji nawet poza godzinami pracy ośrodka. Oczywiście nadal możliwy będzie kontakt z pracownikami Ptasiego Azylu, którzy jak zawsze będą odbierać telefony kiedy tylko pozwalają na to obowiązki. Dodatkowo wyznaczymy  godziny dyżuru telefonicznego – o czym też będziemy informować  w systemie komunikatów „Ptasiego telefonu”.

 

Dlaczego warto zagłosować na nasz projekt?

Dlatego, że będziemy mogli pomóc większej liczbie ptaków.  I będzie to pomoc całoroczna, całodobowa i dostępna dla każdego Warszawiaka.  Ułatwimy  życie nie tylko ptakom, ale też wielu dobrym ludziom, którzy nie zawsze mogę dzwonić kilkanaście razy pod rząd, aby uzyskać informację.  Dzwonią do nas osoby młode i starsze.  Rodziny i osoby samotne. Spokojni i nerwowi. Często nasi rozmówcy sami szukają w Internecie wiedzy, ale „doktor Google”  nie jest dobrym doradcą. Ptaki rządzą się swoimi prawami i potrzeba  wiedzy, aby im pomóc. My to lubimy i chcemy pomagać. Ale potrzebujemy narzędzia pracy i komunikacji …

„Ptasi telefon” pozwoli Warszawiakom na swobodny dostęp do informacji na temat postępowania z dzikimi ptakami potrzebującymi pomocy. Systematycznie zwiększająca się liczba telefonów świadczy o tym że mieszkańcy stolicy poszukują informacji i od ośrodka rehabilitacji oczekują, poza udzieleniem pomocy, także wielu porad.

Automatyczny system informacji przyczyni się do popularyzacji wśród mieszkańców stolicy wiedzy o sposobach pomocy dzikim ptakom (może także zawierać kilka komunikatów dotyczących ssaków jeśli tylko Warszawiacy wskażą na taką potrzebę).

Ptasi Telefon to projekt absolutnie nowatorski, Warszawa będzie pierwszym miastem w Polsce ale także w Europie, które uruchomi taki system informacji dla swoich mieszkańców.

 

Ile potrzebujemy pieniędzy?

Poniżej przedstawiamy wstępny kosztorys uruchomienia profesjonalnego systemu automatycznej, całodobowej informacji.

1) Osprzęt: serwer komunikacyjny + MS Windows 2008 Srv Ev, karta telekomunikacyjna - 16.000zł
2) Oprogramowanie podstawowe + licencje dla dodatkowych kanałów - 42.000zł
3) Analiza i projekt systemu, wdrożenie - 25.000zł
4) Wstępnie - roczny serwis - 9.000zł

 

Całkowity koszt projektu: 92 000,00 złi nie zawiera on żadnych kosztów osobowych, fundusze w całości zużyte będą na osprzęt potrzebny do uruchomienia telefonu. Wszystkie działania związane z uruchomieniem telefonu czyli napisanie czy nagranie komunikatów przeprowadzone będą przez pracowników i wolontariuszy Azylu.

 

 

 

Jak można nam pomóc?

Od 16 czerwca 2015 r. do 26 czerwca 2015 r.  w stolicy odbędzie się głosowanie na pozytywnie zweryfikowane  projekty zgłoszone do budżetu partycypacyjnego. Informacje o naszym projekcie znajdziecie pod tym linkiem:https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/3044

 

Tu znajdziecie informacje o budżecie partycypacyjnym Warszawy:

https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/site/termsAndConditions

 

Prosimy, abyście  od 16 do 26 czerwca głosowali na „Ptasi telefon”.  Można głosować osobiście lub on-line.

Ważne informacje:

  • Można zagłosować tylko w jednej dowolnie wybranej dzielnicy, a w ramach niej tylko w jednym obszarze!
  • Przed zagłosowaniem, trzeba wybrać JEDNĄ DZIELNICĘ, w której chce się oddać głos, a następnie JEDEN JEJ OBSZAR (jeśli dzielnica jest podzielona na obszary). Można więc wypełnić tylko jedną kartę do głosowania. Jeśli dana osoba wypełni kilka kart do głosowania (papierową bądź przez Internet) wszystkie jej głosy zostaną unieważnione.

 

 

 

Bardzo prosimy – przekaż tą informację dalej!

Pliki: 
Wersja PDF pliku z opisem naszego projektu, zapoznaj się i prześlij dalej!